2011年8月31日水曜日

Op de boot

August 29, 2011. Written in Pusan, South Korea.

Ik zit nu op de boot naar Pusan, Zuid Korea. Het verbaasde me hoe groot hij was. Bijna een cruise schip! Vanaf het dek heb je een mooi en behoorlijk hoog uitzicht. Ik had eens gehoord dat je vanaf de haven als het goed weer was soms Korea kon zien, maar dit was niet het geval terwijl het een erg heldere dag was. Op het dek werd ik door twee Japanse meisjes aangesproken, waarmee ik meteen in gesprek raakte. Het waren twee universiteitsstudenten uit Fukuoka. Het was de tweede keer dat ze met de boot naar Pusan gingen.

Ook binnen in de boot is er veel te doen. Er zijn wat spelletjeskasten, een karaokebox, massagestoelen, en zelfs een badhuis! In het bad zit kun je uitkijken op de zee.

Ik kwam later een van de Japanse meisjes weer tegen. De andere was zeeziek geworden. Zelf had ik daar absoluut geen last van. Ik merkte wel in het bad, dat het water soms wat in het rond spetterde.

Na zo'n 3 uur verstreken, kwam Pusan langzamerhand in zicht. Steeds meer mensen, die tot nu toe alleen maar in hun kamer hadden gelegen, kwamen nu beetje het dek op. Daarbij waren ook twee Koreaanse jongens, waar ik eerder op het dek een foto mee had gemaakt. Ik raakte met ze in een gesprek. Ze woonden in Seoul, en gingen vandaag nog terug. Ze waren 22, maar nu pas voor het eerst in het buitenland geweest. Als ik in Seoul was, moest ik bellen.


















Eenmaal van de boot afgestapt, gaat alles zoals  het gaat op het vliegveld. Je loopt door een gang naar de douane, laat je paspoort zien, je bagage wordt gecheckt, en klaar. Klaar om op avontuur te gaan!

0 件のコメント:

Total visitors