2011年9月29日木曜日

Gedag op zijn Frans

September 29, 2011. Written in Seoul, South Korea

Gedag op zijn Frans

Zoals de Japanse lezer al te weten gekregen heeft, slaap ik sinds maandag in het appartement van een nieuwe vriend uit Noorwegen. Hij studeert hier, en ik ken hem via een Franse uitwisselingsstudent die ik op het afscheidsfeest van de behaarde Duitser heb ontmoet (zie "Een lange avond"). De laatste weken ben ik goed bevriend geraakt met deze Fransman en twee andere Franse vrienden van hem. We begonnen dan ook een beetje een groep te vormen, maar die groep zal nu een stuk kleiner worden. Ik vertrek morgen, en een van de Franse jongens vertrekt vandaag naar Hong Kong om daar voor een jaar op stage te gaan. Het is raar omdat het een beetje voelde als een groep die op zijn minst een half jaar samen zou zijn. Maar dankzij hun gezelschap, heb ik toch nog een leuke (lange) tijd gehad hier in Seoul. Gisterenavond kwamen de 3 Fransen hier (het appartement van de Noorweegse jongen) om een afscheidsdiner te houden. Ze hadden dan ook een goede rode wijn uit Frankrijk meegebracht om die met zijn allen op te drinken. We gingen eerst naar de supermarkt om daar ingredienten te kopen voor een echt Frans diner, maar uiteindelijk moesten we het doen met spaghetti.
"Jeez, they only have creepy Asian stuff!" zei een van de Franse jongens.
We moesten ook een stokbrood gaan halen bij de bakker. Het was een speciaal gezicht om een echte Fransman een baguette te zien kopen in Seoul.

Een simpel gerecht koken was met vijf man zo gebeurd. Er waren slechts vork en mes voor een persoon, dus de rest moest met stokjes eten. Het was een gezellig vrijgezellen diner van vijf jongens die zich nog steeds met trots gedragen als puber. Ik hoop dat ik ze de volgende keer allemaal weer kan zien in Hong Kong.

Ik vertrek trouwens morgen (30 september) naar China, dus dit wordt waarschijnlijk mijn laatste blog vanuit Seoul.

0 件のコメント:

Total visitors