2012年1月18日水曜日

Paardenrace

January 18, 2011. Written in Taipei, Taiwan.

Paardenrace

Geld vergokken aan paardenraces is altijd een goede methode om op de eerste dag van een nieuw jaar je geluk uit te proberen. En dat dan wel bij de beroemde paardenrace baan van Hong Kong, die een van de oudste en meest bezochte paardenraces ter wereld is. Ik bezocht dit festijn weer eens met mijn Franse vrienden, en omdat er bij de paardenraces ook laag ingezet kan worden was ik dit keer niet de enige die berijd was zijn geld te verspillen.

Bij elke race kan er ingezet worden, en je kunt voorspellen dat het paard nummer 1 wordt, of dat het bij de beste 3 zal horen. Natuurlijk krijg je meer terug als je voorspeld dat hij eerste wordt, maar hoe groot dat verschil is hangt van het paard af. Soms was er zlefs maar een miniem verschil tussen het geld. Inzetten moet op zijn minst voor 10 HK dollar per keer gedaan, wat ongeveer 1 Euro is. Niemand van ons zette meer dan dit minimum in, maar voor de allerlangzaamste paarden kreeg je soms 99 keer je inzet terug, dus zelfs met de inzet van 10 HK dollar viel rijk te worden.

De eerste beurt zette iedereen behalve Sidart in; de Indo-Fransoos leek te heilig voor een slechte daad als gokken. Ik voorspelde dat paard nummer 3 bij de beste drie zou horen, waarvoor ik als het correct zou zijn 5 keer mijn inzet terug zou krijgen. Het was verbazingwekkend spannend deze paarden te zien hollen als je geld op spel staat, zelfs als het maar heel weinig is. Mijn paard zat wel in de top, maar helaas haalde het net niet de top 3. Paard 9, het paard waarop Guillaume had gewed, won de wedstrijd waardoor de lange Fransoos als een blij klein kind een dansje begon te maken.

De volgende twee wedstrijden zette ik weer in op een paard met ongeveer dezelfde kansen als de eerste keer, maar steeds zonder geluk. Mijn andere vrienden hadden ook geen geluk, en Guillaume had besloten na zijn overwinning niet door te gokken. Op het laatst besloten we met zijn allen gezamelijk10 HK dollar op een paard waar je 99 keer de inzet voor terug kreeg te wedden. Met kloppende harten juigde we ons paard toe, maar dat bleek niet veel uit te halen. Het paard werd dik, en dan ook echt dik laatste.
Hier een laatste hopeloze blik op onze vreselijk trage paard.

Geluk zal ik dit jaar wel niet al te veel hebben.

0 件のコメント:

Total visitors